torsdag 8 mars 2012

Detta är bara första varningen, men  -  förkylning är en sexuellt överförbar sjukdom:
       "Hon nös på mig! In the middle of the act!"
       Själv är jag tvåhundra år gammal, proletärt belastad, och fick min sexupplysning ombesörjd av en jämnårig tjej en lördagkväll utanför Folkets Hus i Rolfstorp i början av 70-talet. Första lektionen tog fem sekunder. "Det gick undan", sa hon. Men hon var tursamt nog inte förkyld. Det var först senare jag upptäckte att då man upplyste den yngre generationen  -  något mindre praktiskt, och något mera teoretiskt och poetiskt  -  om de erotiska fröjderna beskrevs orgasmen som en nysning. Hamnade pusselbiten då på rätt ställe, klarnade tanken, brann det en buske i öknen och RFSU talade därur? Nej, jag såg det bara som en metafor.
       Det är först nu jag insett att metaforerna blivit bokstavliga.
       Så det propageras för gratis kondomer åt alla, ekonomiförpackningar av pappersnäsdukar  -  men framför allt obligatoriska sprutor mot förkylning. Kostar bara femtusen dosen. Det man sprutar in är ett ny dekokt, framställd av ett privat företag, bestående av framgångsrika krämare skrivna utomlands. En av företagets representanter säger till Er Reporter:
       "En spruta garanterar ett fullgott skydd i över tre timmar. Visserligen riskerar man bieffekter som låghalthet, och att näsan trillar av, men testresultaten är inte helt entydiga, och förresten kan ni dra åt helvete."
       En andra varning återkommer senare.
      
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar