fredag 30 mars 2012

Sexistiska uttryck?
        "Vad tycker du om utrikesministerns senaste utspel?"
        "Jag tycker det är fittigt!"
        "Så får du inte säga!"
        "Okej, då tänker jag det bara."
        Förbjudna uttryck  -  eller självcensurerade  -  är en svampsort som sväller i mörker, och krymper i dagsljus. Om det vore obligatoriskt för gymnasiet att alla, oavsett kön, skulle tilltala varann "Jävla hora":
        "Hej, din jävla hora."
        "Tjänare ludret."
        "Du, där går den jävla horan."
        "Vilken av dom?"
        Tills det slitits ut.
         "Hej, jävla hora."
         "Du, jag är utled på det där. Jag hör det hundra gånger varje dag. Jävlahorajävlahorajävlahora! Kan du inte komma med nåt nytt?
         "Vad ska jag säga då?"
         "Jag heter Patrik."
         "Hm. Patrik. Låter rätt okej."
         Och uttrycket "jävla hora" skulle hamna på museum, på avdelningen alla hoppar över vid besök.

       
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar